سيگاري ها در معرض نابينايي

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پزشكان در آخرين تحقيقات خود هشدار دادند: سيگاريها چهار برابر بيشتر از کساني که سيگار نمي‌کشند در معرض نابينايي حاصل از تخريب لکه زرد چشم قرار دارند. به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه مرکزي، تحقيقات جديد...

 

پزشكان در آخرين تحقيقات خود هشدار دادند: سيگاريها چهار برابر بيشتر از کساني که سيگار نمي‌کشند در معرض نابينايي حاصل از تخريب لکه زرد چشم قرار دارند.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه مرکزي، تحقيقات جديد نشان مي‌دهد: بيش از 25 درصد تخريب لکه زرد و اختلالات بينايي به علت کشيدن سيگار در زمان حال يا گذشته است و درمان موثري براي آن وجود ندارد.

افراد سيگاري در مقابله با افرادي که هرگز سيگار نکشيده‌اند، چهار برابر خطر ابتلا به عارضه تنفسي دارند و از ديدگاه زيست‌شناختي، شبکيه به علت تخريب اکسيداتيو حاصل از کشيدن سيگار، صدمه مي‌بيند.

اين تخريب توسط راديکال‌هاي آزاد که مولکول‌هاي ناپايدار سمي هستند، صورت مي‌گيرد و به حدي شديد است که عوامل حفاظتي مانند وجود مواد ضد اکسيد در رژيم غذايي در بهبود آن مؤثر نيست.

همچنين تخريب لکه زرد باعث از بين رفتن ديد مرکزي ‌شده و منجر به ناتواني در به کارگيري شبکيه جهت فعاليت‌هايي مانند خواندن، دوختن و حتي رانندگي مي شود.

پژوهش‌ها نشان مي‌دهد: وقتي سيگار ترک شود چشم‌ها در برابر صدمات بيشتر مصون مي‌مانند و خطر ابتلا به اين عارضه در اين افراد نسبت به کساني که تا به حال سيگار نکشيده‌اند کمي افزايش مي‌يابد


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 20 مهر 1398 ] [ 14:4 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب